bałucki kalendarz

W październiku 2016 roku trzech bałuckich artystów fotografów Łukasz z Bałut, Fu3sko i Radek Redmanz Urban Explorers Łódź, postanowiło wydać po raz pierwszy Bałucki Kalendarz 2017. To projekt, który miał pokazać, że Bałuty to szczególne miejsce. Ta ciesząca się złą sławą dzielnica, ma również miejsca warte pokazania. Na Bałutach też działają ludzie kreatywni, to czas kiedy Ci artyści chcieli pokazać swoją twórczość, nie tylko innym dzielnicom Łodzi ale i całej Polsce. Zaczęli zmieniać Bałuty poprzez pokazanie, że tu również są ciekawe projekty i działa artystyczna bohema. Za projekt graficzny kalendarza była odpowiedzialna Agata Cuper (grafik, pomysłodawca projektu) niedawno współpracująca ze ZWiK przy kampanii „Łódzka Woda Najlepsza” oraz prowadząca profil „Łódzkie Murale„.Jeszcze przed premierą kalendarza w 2016 roku, artyści byli gośćmi wielu audycji i programów informacyjnych, tj. Radio Eska, „Łodzią po regionie” TVP3 czy Teleexpressu Extra czy Radia Czwórki. Napisano o nich również w Dzienniku Łódzki w dodatku „Kocham Łódź” oraz w Gazecie Wyborczej, NaszeMiasto.pl oraz w portal MadeinLodzkie.pl oraz Eska.info. Konferencja prasowa przyciągnęła wielu łódzkich dziennikarzy min. Łódzkie Wiadomości Dnia, o projekcie pisało się dużo i często. Informacja trafiła również na oficjalny fanpage Miasta Łodzi.

Kalendarz kupowali nie tylko Łodzianie, trafił on do wielu polskich miast oraz na prawie wszystkie kontynenty m.in. do:Francji, Hiszpanii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, Izraela, Chin, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Australii.To projekt, który promował nie tylko Bałuty ale i całe Miasto Łódź.